Dålig uppdatering

Haloj!

Har varit sämst uppdatering från min sida med . Ledsen för det men har haft fullt upp hela långa dagarna den här veckan.I måndags red jag iaf en snabbis nere i hagen.Pigg tjej men det gick inte så bra.Hon ville bara springa och försökte tvärvända hela tiden och drog sej inn mot mitten.Men red inte så länge .Följde sen med Jackie och Lina till ridskolan och kollade på när dom red :P

I tisdags red jag ut med Lina på långritt. Brukar inte ta så lång tid för mej som det gjorde då men vi var ute runt 2 - 2½ timme x) . Vi hade fortf. pigga hästar när vi kom hem :o Lady var knappt svettig ,men vi red ganska lugnt så.Vi red bortåt Hansta och pratade lite med Linda och susanna lite längre bort. Lady var taggad hela vägen,hahah <3 . I onsdags fick hon vila och idag så red mamma Lady på volten hos ingela.

Känns som om det går frammåt för oss ,visst när jag vill trava så blir det först galopp eller pass. Men sen när jag försöker visa henne att vi ska trava så kommer hon ner i trav sen. För om hon passar då måste man driva på henne lite och samtidigt hålla henne men om man driver på henne lite för mycket då galopperar hon x'') . vi har lite att joba på ,men det går frammåt :) hon har nu galopperat en halvt varv på en volt i en bra form . Duktiga flikkan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0